Ansøgning om deltagelse på Folkemødet 2021 åbner 5. november

Inden du søger
Foreningen Folkemødet anbefaler at man læser Folkemødets Arrangørhåndbog inden man søger om plads på Folkemødet. Heri beskrives regler, vilkår og muligheder for deltagelse på Folkemødet. Læs arrangørhåndbogen her .

Første trin
Det er via Folkemødets Selvbetjening, at du ansøger om at plads på Folkemødet. Første trin er at oprette en profil. Når du har oprettet din profil skal du udfylde en række oplysninger. Navn, organisation, adresse m.v. Disse oplysninger føres automatisk videre i din ansøgning. Ligeledes skal du bekræfte din e-mail, før du kan oprette din ansøgning. Det gør du ved at trykke ”bekræft e-mail”, hvorefter du modtager en mail med et link, du skal trykke på. Herefter er du klar til at bruge Selvbetjening.

Har du allerede en bruger? Så log blot på med selvvalgt kode og brugernavn. Du kan ikke logge på med din email. 

Hvordan kan du deltage som arrangør?
 

Stadeplads
I kan ansøge om at leje arealer på kommunalt ejede områder i Allinge gennem Foreningen Folkemødet. På arealet kan der opsættes telt el.lign. under hele Folkemødet.
Ansøgning 5. november - 1 december. Svar på ansøgning 15. december. 


Bådplads
I kan ansøge om at leje en bådplads i Allinge Havn gennem Foreningen Folkemødet, hvor I under hele Folkemødet kan fortøje jeres eventskib.
Ansøgning 5. november - 1 december. Svar på ansøgning 15. december. 


Privat eventsted
I kan indgå aftaler med beboere, foreninger eller virksomheder i Allinge om leje eller lån af deres arealer eller lokaler. Et privat eventsted skal godkendes af Foreningen Folkemødet for at blive en del af det officielle program. Som privat eventsted betaler man et gebyr til Foreningen Folkemødet.
Ansøgning 5. november - 1 december. Svar på ansøgning 15. december. 

 

Tider i Folkemødets debattelte
I kan ansøge om tid i et af Folkemødets debattelte i festivalområdet.
Ansøgning om tider i debattelt fra 5. november. 
 

Tid i Civiltinget
Civiltinget er scenen for frivillige foreninger med noget på hjertet, men mindre på bankkontoen. Med Civiltinget ønsker Foreningen Folkemødet at skabe gode rammer for de helt små foreninger og organisationer, som er baseret på frivillighed og uden økonomisk formåen. I Civiltinget tilbyder vi gratis debattid.
Ansøgning fra 5. november.
 

Afhold pop-up event (foregår ikke via Selvbetjening)
I kan ansøge om en eller flere pop-up tider, som er tider på udendørsarealer hvor man kan afholde events. Arealerne indeholder hverken el, telt el.lign. Man skal som arrangør selv medbringe eventuelt inventar, f.eks. et mindre bord el.lign.
Du kan søge om pop-up event tider via Folkemødets hjemmeside fra den 5. november 2020.

Som udgangspunkt fordeles tiderne efter først-til-mølle princippet. Og I modtager svar løbende. 

Ansøg om pop-up tider her.

Bliv forplejningsbod på Folkemødet (foregår ikke via Selvbetjening)
Har du et spændende madkoncept? Måske laver du verdens bedste burger eller den lækreste sandwich. Så kontakt lars@folkemoedet.dk eller tilmeld dig Folkemødets nyhedsbrev for at få mere information.

Deadlines Folkemødet 2021


5. november: Ansøgning om deltagelse på Folkemødet 2021
Fra den 5. november kan du ansøge om deltagelse på Folkemødet 2021.

1. december: Ansøgning om deltagelse lukker
Den 1. december lukker ansøgning om deltagelse på Folkemødet 2021.

15. december: Svar på ansøgning
Den 15. december får du besked om du er blevet godkendt som arrangør på Folkemødet 2021.

4. januar 2021: Sidste frist for ansøgning om privat eventsted og tid i Civiltinget.
Indtil den 4. januar kan man søge om plads i Civiltinget eller med privat eventsted.

4. januar: Sidste frist for afmelding af tildelt plads
Indtil den 4. januar kan man afmelde sin tildelte plads på Folkemødet (Stadeplads og Bådplads). Afmelder man herefter opkræves gebyr svarende til areallejen.

15. januar: Konkret placering meldes ud samt svar på Civiltinget og privat eventsted
Den 15. januar tildeles konkret placering for båd- og stadepladser. Ligeledes gives svar på ansøgning om privat eventsted og tid i Civiltinget.

15. januar: Design af stadeplads åbner
Den 15. januar åbner design af din båd-/stadeplads via Folkemødets selvbetjening. Her kan du bestille elpakke, telt, lydpakke, kablet internet m.m.

1. marts: Tilmelding af events åbner
Fra den 1. marts kan du tilmelde events til det officielle program via Folkemødets selvbetjening. 

1. marts 2021: Sidste frist for ansøgning om midlertidig byggetilladelse, lejlighedstilladelse, dispensation for musik efter kl. 22.00 og certificeringer af private telte.
Ønsker du at benytte særlige konstruktioner eller telte, uddele øl og vin eller holde musik arrangementer efter kl. 22.00? Så skal du have ansøgt om dette senest den 1. marts.

1. marts: Endelig stadebeskrivelse og officielt navn på eventsted angivet via Selvbetjening

5. april: Sidste frist for bestilling af telt, el, lyd, inventar mv.
Den 5. april lukker design af din båd-/stadeplads. Inden da skal du have bestilt elpakke, telt, lydpakke, inventar kablet internet m.m.

29. april kl. 12.00: Sidste frist for gratis tilmelding af events (herunder trykt program)  
Indtil den 29. april kl. 12.00 kan du gratis tilmelde events via Folkemødets selvbetjening. Events tilmeldt senest den 29. april 2021 kl. 12.00 bliver optaget i Folkemødets trykte program.

Ønsker du at tilmelde events efter denne dato gøres det mod et gebyr på 1,500 kr. ekskl. moms per event. Ligeledes medtages events ikke i det trykte program. Fra den 28. maj kl. 12.00 koster det 3.000 kr. ekskl. moms per event. 

28. maj 2021: Stadeholdere skal have opfyldt minimumskrav til antal indsendte og godkendte events
Opfyldes krav ikke, forbeholder Foreningen Folkemødet sig retten til at nedlægge stadepladsen.

20. juni kl. 18.00: Deadline for check-ud af Folkemødet 2021
Inden man forlader sin stade- eller bådplads på Folkemødet skal man checke ud sammen med en repræsentant fra Foreningen Folkemødet. Her gennemgås jeres areal og udstyr, så vi sammen sikrer alt er i orden. 

Mangler du information?