SKAL I DELTAGE PÅ FOLKEMØDET SOM ARRANGØR?

Som arrangør deltager I ved at lave events på Folkemødet - enten fra eget eventsted eller et eventsted, I deler med andre organisationer. I kan også lave enkeltstående events - uden at have en fast plads.

Der er åbent for ansøgning om plads på Folkemødet 2025.

Læs Folkemødets arrangørhåndbog
Før I søger om plads på Folkemødet, skal I orientere jer i Folkemødets Arrangørhåndbog. Her finder I de vilkår og retningslinjer, der gælder, når man deltager som arrangør på Folkemødet. Arrangørhåndbogen opdateres i oktober måned med de gældende retningslinjer og vilkår for deltagelse på Folkemødet 2025. Læs Arrangørhåndbogen her.

Måder at deltage på
Som arrangør på Folkemødet deltager man ved at afholde events. Dette kan man gøre på forskellige måder:  

Man kan deltage med eget eventsted: 
  • Stadeplads – Her lejer man et areal af Folkemødet, hvor man kan opstille et telt. 
  • Bådplads – En kajplads i Allinge Havn, hvor man kan fortøje et skib. 
  • Privat eventsted – En privatejet lokation i Allinge (et hus, en café el.lign.) 

Man kan også deltage med et eller flere events på allerede eksisterende eventsteder: 
  • Event i Folkemødets debattelt – Man kan booke en eller flere eventtider à 45 minutter i et af Folkemødets debattelte. 
  • Wildcards – Er man en organisation med begrænsede økonomiske ressourcer, kan man søge om en gratis eventtid på et af Folkemødets eventsteder. 

Uanset hvordan I ønsker at deltage, skal I søge her via Folkemødets Selvbetjening:
 

Deadlines for Folkemødet 2025

1. november 2024: Ansøgning om plads på Folkemødet 2025 åbner på Folkemødets Selvbetjening (stade- og bådplads, privat eventsted, tider i debattelt og Folkemødets Wildcard)

18. november 2024 kl. 16.00: Ansøgning om stade- og bådpladser lukker

13. december 2024: Svar på ansøgning for stade- og bådpladser

13. januar 2025 kl. 16:00:
 

  • Sidste frist for afmelding af stade- og bådplads uden gebyr (arealleje)
 
  • Ansøgning om privat eventsted lukker

5. februar 2025:
 
  • Konkret placering af stade- og bådpladser offentliggøres
 
  • Svar på ansøgning om privat eventsted
 
  • Design af eventsted åbner (bestilling af telt, el, lyd, inventar mv.)
     
  • Sidste frist for at søge om pop-up event
     
28. februar 2025 kl. 16:00:
 
  • Sidste frist for bestilling af telt, el, lyd, inventar mv. 
 
  • Sidste frist for indsendelse af skitser


1. marts 2025 kl. 16:00: Deadline for at søge om Folkemødets Wildcards

17. marts 2025: Svar på om man bliver tildelt et af Folkemødets Wildcards

1. april 2025:
 
  • Tilmelding af events åbner på Folkemødets selvbetjening.

1. maj 2025 kl. 16.00: Eventtilmelding lukker. Tilmelding koster herefter 1.500 kr. ekskl. moms per event

1. juni 2025 kl. 16.00:
 
  • Tilmelding af events koster herefter 3.000 kr. ekskl. moms per event
 
  • Stadeholdere skal have opfyldt minimumskrav til antal indsendte og godkendte events. Opfyldes krav ikke, forbeholder Foreningen Folkemødet sig retten til at nedlægge stadepladsen


12. juni 2025 kl. 11.00: Folkemødet 2025 åbner på Folkemødets Hovedscene

15. juni 2025 kl. 12.00: Stadepladser skal være ryddet op og forladt.