Ansøgning om deltagelse på Folkemødet 2022 er åben



SKAL DIN ORGANISATION DELTAGE PÅ FOLKEMØDET 2022?
Folkemødet bliver skabt i samarbejde med politiske partier, græsrødder og forenings-, erhvervs- og kulturlivet. Her mødes vi på tværs af sektorer, siloer og synspunkter - og her kan I skabe og styrke relationer, præge den offentlige debat og være med til at udvikle vores demokrati.

Som arrangør deltager I ved at lave events på Folkemødet - enten fra eget eventsted eller et eventsted, I deler med andre organisationer. I kan også lave enkeltstående events - uden at have en fast plads.

Mandag den 8. november kl. 12.00 åbner vi for ansøgning om plads på Folkemødet '22. Du kan ansøge fra den 8. til den 23. november. 

Inden du søger
Foreningen Folkemødet anbefaler at man læser Folkemødets Arrangørhåndbog inden man søger om plads på Folkemødet. Heri beskrives regler, vilkår og muligheder for deltagelse på Folkemødet. Arrangørhåndbogen opdateres i oktober måned, med de gældende muligheder og vilkår for deltagelse på Folkemødet 2022. Læs arrangørhåndbogen her.

Første trin
Det er via Folkemødets Selvbetjening, at du ansøger om at plads på Folkemødet. Første trin er at oprette en profil. Når du har oprettet din profil skal du udfylde en række oplysninger. Navn, organisation, adresse m.v. Disse oplysninger føres automatisk videre i din ansøgning. Ligeledes skal du bekræfte din e-mail, før du kan oprette din ansøgning. Det gør du ved at trykke ”bekræft e-mail”, hvorefter du modtager en mail med et link, du skal trykke på. Herefter er du klar til at bruge Selvbetjening.

Har du allerede en bruger? Så log blot på med selvvalgt kode og brugernavn. Du kan ikke logge på med din email. 

Sådan kan du deltage
Som arrangør deltager I ved at lave events på Folkemødet - enten fra eget eventsted eller et eventsted, I deler med andre organisationer. I kan også lave enkeltstående events - uden at have en fast plads.

I kan deltage med eget eventsted på følgende måder:
I kan deltage med enkeltstående events i telte og scener på festivalpladsen på følgende måder:
Er du i tvivl om hvilken måde der passer bedst til jer? Så tøv ikke med at kontakte os
 

Deadlines

8. november 2021 kl.12.00: Ansøgning om at plads på Folkemødet 2022 åbner (stade- og bådplads, privateventsted, tider i debattalt, Folkemødets Fællesscene & Wildcards)

23. november 2021: Ansøgning om stade- og bådpladser lukker

15. december 2021: Svar på ansøgning for stade- og bådpladser, private eventsteder, tider i debattelt og Folkemødets Fællesscene

12. januar 2022: Sidste frist for afmelding af stade- og bådplads uden gebyr (arealleje)
12. januar 2022: Sidste frist for at søge om tider i debattelte, Folkemødets Fællesscene og Wildcards

26. januar 2022: Ansøgning om privat eventsted lukker
26. januar 2022: Svar på ansøgning for tider i debattelt, Folkemødets Fællesscene og Wildcards
26. januar 2022: Konkret placering af stade- og bådpladser offentliggøres
26. januar 2022: Design af eventsted åbner (bestilling af telt, el, lyd, inventar mv.)

16. marts 2022: Tilmelding af events åbner
16. marts 2022: Sidste frist for ansøgning om midlertidig byggetilladelse og indsendelse af certifikater for private telte

30. marts 2022: Sidste frist for bestilling af telt, el, lyd, inventar mv. samt endelig stadepladsbeskrivelse og officielt navn

29. april 2022 kl.12.00: Eventtilmelding lukker. Herefter kun mod ekstra gebyr (1.500 kr. ekskl. moms)

31. maj 2022: Stadeholdere skal have opfyldt minimumskrav til antal indsendte og godkendte events. Opfyldes krav ikke, forbeholder Foreningen Folkemødet sig retten til at nedlægge stadepladsen.
31. maj 2022 kl. 12.00: Tilmelding af events koster herefter 3.000 kr. ekskl. moms per events.

16.-19. juni 2022: Folkemødet 2022